Monday, November 16, 2009

سایت نظامی پارچین



من تا مدتی پیش در منطقه نظامی پارچین کار میکردم و در گفتگوهای مختلف با همکاران و آشنایان متوجه مطالبی شدم که برایم تعجب آور و نگران کننده بود.

همه میدانند که پارچین تحت نظارت وزارت دفاع مشغول به کارهای مختلف دفاعی و پدافندی با گروهها و صنایع متعددی است. از جمله صنایع شیمیایی و نظامی.

ولی چیزی که من ناخواسته متوجهش شدم این بود که قرار است این سایت زیر نظر نیروی سپاه محل تاسیس کارخانه غنی سازی شود، چیزی شبیه کارخانه های نطنز و قم. و این تنها محل در نطر گرفته شده برای این پروژه حساس نیست، بلکه دیگر نقاط دورافتاده و کوهستانی کشور هم برای گسترش فناوری هسته ای کشور در نظر گرفته شده اند.


15 comments:

  1. یران چطور میتونه تاسیسات جدید بسازه؟ ان یکی دیگرها به اندازه کافی مشکل آفرین نیستند؟ به اندازه کافی از بودجه های کشور استفاده نمی کنه؟ و به چه قیمتی؟ چندین میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کنند و چندین هزار نفر دیگه باید هر سال از گرسنگی بمیرند تا ما بتونیم چند تا مرکز غنی سازی دیگه بسازیم و بهشون گند بزنیم؟

    ReplyDelete
  2. پس منتظر تحریمهای دور بعد...
    شاید یک روز روابط خارجی بهتری با بقیه دنیا داشته باشیم.
    ولی در حال حاضر در انزوای بین المللی....

    ReplyDelete
  3. چقدر عجیب، فکر نمیکردم به این زودی خبرش پخش بشه... ولی شاید وقتی فهمیدند خبرش داره کم کم لو میره مجبور شدند اعلام کنند
    http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/11/091129_bd_iran_new_enrichment_sites.shtml

    ReplyDelete
  4. اين ها همه خبر سازي است ما گول خبر هاي كذب شما را نمي خوريم. ايران فقط خنثي كننده موادشيميائي كه كشورهاي تروريست از جمله امريكا و برخي كشور هاي اروپائيتوليد مي كنند- مي سازد. ايران خود قرباني بمب هاي شيمائي و ميكروبي كشور هاي تروريست است. لطفا" يك يا چند تصوير از ذرات خانه هاي اسرائيل و امريكا و... . تهيه كنيد براي اين وبلاگ.فن اوري ايران صلح اميز است. كشورهائي كه دنبال بمب هسته اي هستند احمق مي باشند. چون در دنياي امروز هيچ كشوري نمي تواند از بمب هسته اي استفاده كند.

    ReplyDelete
  5. آقا یا خانم عزیز، من اونجا کار میکردم، نمیدانم شما کجا زندگی میکنید که فکر میکنید ایران بدنبال این طور تکنولوژی یا غنی سازی نیست. و تنها چیزی که دولت احمدینژاد را مجبور به اعلام ساخت 10 سایت جدید کرد همین وبلاگ من بود! (تاریخ را مشاهده کنید) وگرنه الان اون موضوع هنوز مخفی مانده بود.
    من باید امنیت شخصی خودن را حفظ کنم و به همین خاطر نمیخوام خودم را معرفی کنم ولی از هر کسی که در این موارد اطلاعی داره خواهش میکنم جلو بیاد و پیش خودش نگه نداره.
    ممنون.

    ReplyDelete
  6. وبلاگ تو مجبورش کرد؟
    چقدر از خود راضی -خیال میکنی کی هستی!!مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه!!؟
    همین شما ترسوهاباعث مشکلاتید
    تامیتوانی قوی باش تا زورگوها له ات نکن
    شجاع باش

    ReplyDelete
  7. اولا ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از این انرژی هست. در ضمن بر فرض که دنبال بمب هسته ای هستیم. چطور کشور کوچک اسرائیل که کمتر از 100 سال هم تمدن داره می تونه بیش از 200 کلاهک داشته باشه ما نتونیم. به نظر من برای دفاع از خود و دفع خطر احتمالی باید بمب داشته باشیم و به کسی هم ربط نداره.

    ReplyDelete
  8. در ضمن تو فکر می کنی خیلی وطن پرست هستی و با این مثلا افشاگریت(که پشیزی هم ارزش نداره) به ایرانی ها کمک می کنی. نه عزیز من تو دستت تو دست بیگانه ها و دشمن این خاک و بوم هست. داری حرف اونا رو می زنی. یا حداقل چیزی که اونا می خوان رو میگی.
    برو یه کار دیگه به غیر وبلاگ نویسی بکن یا حداقل چهارتا حرف درست و حسابی بنویس و در مورد چیزی که حق مسلممونه حرف نزن

    ReplyDelete
  9. مهم داشتن بمب اتم یا هر چیز دیگه ای نیست مهم داشتن فرهنگ این پیشرفت واستفاده درستشه که ........

    ReplyDelete
  10. من به هیچ وجه دشمن این خاک و بوم نیستم، مثل تمام هموطنانم خواهان تکنولوژی هسته ای برای تولید انرژی هستم، ولی متاسفانه تمام حرفهای دولت درباره اهداف برنامه هسته ای کاملا ساختگی است. من این را با چشم خودم دیده ام. و به همین دلیل حدود یک ماه پیش با مسولان دولتی تماس گرفتم و این وبلاگ را نوشتم، و همانطور که میبینید چند روز بعد دولت ساخت این تاسیسات را اعلام کرد.

    ReplyDelete
  11. سلام به نظر من بهتره دیگه به این بحث های بی نتیجه و هدف پایان بدیم و هر جا که هستیم وقتمونو صرف زیباتر معرفی کردن و نمایاندن واقعیت ایران و ایرانی مسلمان بکنیم. به عنوان یک دوست نه یک هم مذهب نه هم وطن

    ReplyDelete
  12. مرگ بر ضد ایران

    ReplyDelete
  13. "من تا مدتی پیش در منطقه نظامی پارچین کار میکردم و در گفتگوهای مختلف با همکاران و آشنایان متوجه مطالبی شدم که برایم تعجب آور و نگران کننده بود.

    همه میدانند که پارچین تحت نظارت وزارت دفاع مشغول به کارهای مختلف دفاعی و پدافندی با گروهها و صنایع متعددی است. از جمله صنایع شیمیایی و نظامی.

    ولی چیزی که من ناخواسته متوجهش شدم این بود که قرار است این سایت زیر نظر نیروی سپاه محل تاسیس کارخانه غنی سازی شود، چیزی شبیه کارخانه های نطنز و قم. و این تنها محل در نطر گرفته شده برای این پروژه حساس نیست، بلکه دیگر نقاط دورافتاده و کوهستانی کشور هم برای گسترش فناوری هسته ای کشور در نظر گرفته شده اند"

    خیلی حروم زاده ای درود بر سبز قهرمان ای مادر سگ حروم زاده بی بته

    ReplyDelete
  14. نوش باد جام زهر ....نوش

    ReplyDelete
  15. من نزدیک 20 سال پارچین زندگی کردم.اگه بگی کدوم قسمت کار میکردی، معلوم میشه که حرفات صحت داره

    ReplyDelete